The Bakery start in Reusel met een grensoverschrijdend fashion concept

De fashion retail krijgt er binnenkort een nieuwe en onalledaagse formule bij binnen het denimsegment. In het Brabantse Reusel zal er een volledig nieuw concept geïntroduceerd worden onder de naam ‘The Bakery’. Een concept dat zich focust op de echte liefhebbers van denim en een sterk denim-gerelateerd aanbod. Met dit concept wil The Bakery zelfs in één keer de meest spraakmakende denim store van Nederland worden.

Het opmerkelijke van het nieuwe concept zit hem vooral in de volstrekt unieke winkelentourage. Die bestaat namelijk geheel uit een authentieke, nostalgische bakkerijsetting. Geen toeval, want het pand van The Bakery is daadwerkelijk een eeuwenoude bakkerij en ligt aan de Bakkerstraat.

De kracht van The Bakery is dat het concept in niets lijkt op de vele fashion stores die zich op een ambachtelijk thema baseren. Waar veel bestaande concepten in feite een fashion store zijn met een minimale aankleding in ambachtelijke sfeer, behoudt The Bakery de karakteristieke uitstraling van de oude bakkerij – waar ‘toevallig’ ook nog denim wordt verkocht. Daarmee creëert The Bakery een winkelervaring, die in alle opzichten anders dan anders is. Het bakkerijthema is hier geen bescheiden toevoeging aan fashion, maar een origineel vertrekpunt en een statement.

In The Bakery worden denim en aanverwante producten van hoge kwaliteit verkocht aan echte ‘denim lovers’. Een doelgroep van voornamelijk jongens en mannen van 16-40 jaar, die gaan voor karakter en een eigen signatuur. Mensen die willen slagen en er goed uit willen zien, maar wel op hún manier. Alles is erop gericht om ervoor te zorgen dat deze groep zich thuisvoelt bij The Bakery. Vandaar dat ook het team van The Bakery zelf leeft voor fashion en dit op hoog niveau uitstraalt.

The Bakery is dus meer dan een exclusieve denim store, het is een zoete inval voor ‘denim lovers’. Een ontmoetingsplaats waar ze ervaringen kunnen uitwisselen, maar ook kunnen genieten van het versgebakken ‘signature bread’ van The Bakery. De nieuwe winkel is een echte bakkerij en geurt ook heerlijk naar brood en graan. De oven, de werkplaats, de verkoopbalie: alles ademt de pure authenticiteit van vakmanschap, noeste arbeid en mystiek verleden. Maar ook van vrijheid, ongedwongenheid en inspiratie. Daarmee heeft Reusel de primeur van een nieuwe, creatieve winkelbenadering in fashion retail.

Met dit grensverleggende concept hoopt The Bakery vanuit Reusel een meer dan lokale uitstraling te creëren en een regionale aantrekkingskracht te gaan uitoefenen op ‘denim lovers’ die authentiek en anders dan anders willen ‘fashion shoppen’. Om straks snel en krachtig op de kaart te staan, zal een zeker zo spraakmakende campagne worden uitgerold, die nu nog in voorbereiding is. Nadere details hierover zullen later volgen.

De introductie en officiële opening van The Bakery staat gepland op 4 maart 2015.

Terug naar overzicht