Over Kings of Indigo (K.O.I)

Kings of Indigo (K.O.I.) maakt kwaliteit jeans, tops en accessoires geïnspireerd door Amerikaanse klassiekers met een Japans oog voor detail. Alle Kings of Indigo items zijn ontworpen met hoge kwaliteit om deze seizoenen lang te kunnen dragen. Elk kledingstuk is gemaakt met een geweten; de ‘Kings’ achter K.O.I. maken gebruik van innovatieve en duurzame productietechnieken.

In januari 2012 lag de eerste collectie in de winkels. De Kings lanceerde een kleine denim geïnspireerde collectie met karakter, kwaliteit en duurzame innovatie als de belangrijkste functies. De collecties van K.O.I. worden momenteel in meer dan 250 zorgvuldig geselecteerde retailers in 12 landen en online, met een focus op Noord-Europa. En het bedrijf blijft maar groeien!

Leuke weetjes:

  • De naam Kings of Indigo kwam van de oprichter Tony Tonnaer zijn favoriete tattoo, een koi vis op zijn rechterschouder ter nagedachtenis van zijn moeder. Koi vissen zijn intelligente wezens en hebben de neiging om te zwemmen tegen de stroom in, wat een sterke metafoor is voor de opstand die wordt geleverd met een denim lifestyle.
  • In Japan staat de Koi voor geluk, liefde en doorzettingsvermogen.
  • De afkorting K.O.I. werd Kings of Indigo bij een Kings of Convenience concert in Club Watt, Rotterdam. 
  • Alle Kings of Indigo stijlen zijn vernoemd naar koningen en koninginnen uit het verleden, om het blauwe bloed te laten stromen.

 

Terug naar overzicht